Cлужбы общие новомученикам

Служба общая священноисповеднику Российскому единому

Служба обща
священноисповеднику Российскому 20-го века единому

Вечер
На Господи воззвах: стихиры, глас 1.
Подобен: Прехвальнии мученицы:

Священноисповедниче отче (имярек),/ ты во дни гонений на Церковь Российскую/ не убоялся еси мучителей безбожных/ и, веру Христову исповедав,/ страдания претерпел еси,/ паствы же ради, любящия тя,/ благодатию Божиею хранимь был еси/ и в мире почил еси./ Темже ныне, наслаждаяся радости Небесныя,/ моли спастися душам нашым.
Священноисповедниче отче (имярек),/ ты в годину безбожия во отечестве нашем,/ яко истинный пастырь Христов,/ любовию к Богу распалаемь,/ веру православную исповедал еси/ и, узы темничныя и работы горькия,/ яко благое иго Христово претерпев,/ во уповании тверд пребыл еси./ Темже ныне, наслаждаяся радости Небесныя,/ моли спастися душам нашым.
Священноисповедниче отче (имярек),/ ты, во дни отступления от веры сродников наших/ Христу ревностно последуя,/ страданием вольным и исповеданием твердым,/ яко истинный пастырь показался еси/ и, слово Божие проповедав,/ правило веры людем православным/ и учитель благочестия явился еси./ Темже ныне, наслаждаяся радости Небесныя,/ моли спастися душам нашым.
Слава, глас 8:
Исповедниче славне отче (имярек),/ ты на Бога все упование возложил еси/ и Той тя прослави во Царствии Небеснем,/ идеже со сродники нашими,/ новомученики и исповедники Российскими,/ верою, надеждею и любовию Ему угодившими,/ прославляеши Отца и Сына и Святаго Духа,/ Троицу Единосущную и Нераздельную.
И ныне, Богородичен: Царь Небесный:
Вход. Прокимен дне.
Чтения три преподобническая.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
Праведных душы в руце Божией, и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их./ И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле искуси их, и яко всеплодие жертвенное прият я./ И во время посещения их возсияют и яко искры по стеблию потекут./ Судят языком, и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему./ Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6)
Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./ Сего ради приимут Царствие благолепия, и венец доброты от руки Господни,/ зане десницею покрыет я, и мышцею защитит их./ Приимет всеоружие рвение свое, и вооружит тварь в месть врагом./ Облечется в броня правды, и возложит шлем, суд нелицемерен./ Приимет щит непобедимый, преподобие./ Поострит же напрасный гнев во оружие;/ споборет же с ним мир на безумныя./ Пойдут праволучныя стрелы молниины,/ и яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят./ И от каменометныя ярости исполнь падут грады,/ вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло./ Сопротив станет им Дух Силы, и яко вихор развеет их,/ и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных./ Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли./ Внушите, держащии множества, и гордящиися о народех языков,/ яко дана есть от Господа держава вам, и сила от Вышняго.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):
Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет./ Старость бо честна не многолетна, ниже в числе лет исчитается./ Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости, житие нескверное./ Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть, и живый посреде грешник преставлен бысть./ Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его, или лесть прельстит душу его./ Рачение бо злобы помрачает добрая, и парение похоти пременяет ум незлобив./ Скончався вмале, исполни лета долга. Угодна бо бе Господеви душа его, сего ради потщася от среды лукавствия./ Людие же видевше и не разумевше, ниже положше в помышлении таковое./ Яко благодать и милость в преподобных Его,
и посещение во избранных Его.
На стиховне стихиры, глас 4.
Подобен: Яко добля:
Яко благий раб и верный,/ вверенный ти талант благочестия/ исповеданием Христа преумножил еси,/ темже в радость Господа вшел еси/ и, велие дерзновение от Него восприем,/ молишися о земли нашей/ и о верою чтущих память твою.
Стих: Бог мой еси Ты,/ и исповемся Тебе.
Егда прииде Господь испытати люди Своя,/ блаженна тя раба и бдяща обрете,/ священноисповедниче (имярек) всечестне,/ не ктому раба, но друга нарече тя,/ и, яко вернаго стража дому Своего/ над многими тя постави/ и дарова молитвенника тепла о душах наших.
Стих: Отверзите мне врата правды,/ вшед в ня, исповемся Господеви.
Поминая слово Господне:/ несть раб болий господа своего,/ аще Мене изгнаша и вас ижденут,/ гонения и страдания за Христа любве ради претерпел еси./ Темже, блажен­ства изгнанных правды ради сподобився,/ любве совершенныя достигл еси,/ священноисповедниче отче (имярек).
Слава, глас 6:
Приидите, вси вернии,/ достойно воспоим пастыря славнаго,/ сей бо, подвиг страдания и исповедничества совершив/ и последи благочестно пожив,/ Богу в мире душу предал еси/ и от сущих зде к вечным жилищем преставился еси,/ идеже молится о душах наших.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель:
Тропарь, глас 2:
Священноисповедниче отче (имярек),/ во дни гонений безбожных на Церковь Русскую/ поношения, заточение, изгнание и горькия работы,/ Христа ради претерпел еси,/ и ничтоже разлучи тя от любве Божия./ Таже, благочестно в мире пожив,/ свидетельствовал еси Господа Иисуса Христа,/ Егоже моли спастися душам нашым.
На утрени
На Бог Господь: тропарь тойже.
По 1-м стихословии седален, глас 4:
К Богу Вышнему воззвал еси,/ священноисповедниче досточудне (имярек):/ помилуй мя, Господи,/ яко врази нечестивии попраша мя/ и избави душу мою от смерти,/ очи от слез и нозе от поползновения,/ да благоугожду пред Тобою во свете живых.
Слава, и ныне, Богородичен:
Стена непобедимая людем православным еси, Богородице Дево, / к Те­бе бо притекающе, невредими пребываем,/ и паки согрешающе, има­мы Тя Молитвенницу./ Тем, благодаряще, вопием Ти:/ Радуйся, Бла­годатная, Господь с Тобою.
По 2-м стихословии седален, глас 4:
Егда неправеднии оболгаша тя и князи людстии ранам жестоким предаша,/ ты, священноисповедниче (имярек), на Бога уповая, молил­ся еси:/ Господи, Господи, кто подобен Тебе,/ исповемся Тебе в сердце моем,/ и язык мой поучится правде Твоей, весь день хвале Тво­ей.
Слава, и ныне, Богородичен:
О, Всепетая Богородице Владычице, мучеников исповедание и венче,/ Ангелы славимая и человеки воспеваемая,/ и всего мира возж­еленная Помощнице,/ избави Церковь Русскую всякаго обстояния,/ Едина Благословенная.
Величание:
Величаем тя,/ священноисповедниче (имярек),/ и чтим святую память твою,/ ты бо молиши за нас/ Христа, Бога нашего.
Псалом избранный:
Исповемся Тебе, Господи, всем сердцем моим о милости Твоей и истине Твоей.
Господь Помощник мой, на Него упова сердце мое, и ис­повемся Ему.
Глаголах о свидениих Твоих пред цари, и не стыдяхся.
Исповемся имени Твоему, Господи, яко благо, яко от вся­кия печали избавил мя еси.
На Бога уповах, не убоюся, что сотворит мне человек.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Поношения поносящих Ти нападоша на мя.
От бездн земли паки возвел мя еси, ибо аз исповемся Тебе в людех, Господи.
Веселитеся, праведнии, о Господе, и исповедайте память святыни Его.
Да исповедятся Тебе, Господи, вся дела твоя.
По полиелеи седален, глас 4:
Яко истинный служитель Церкве Божия, славне (имярек),/ страдания и гонения от безбожных в земли нашей даже до конца претерпел еси/ и, по сих в мире благочестно пожив, Христа небоязненне исповедал еси./ Ныне же во Царствии Божии наслаждаяся жизни вечныя,/ моли спастися душам нашым.
Слава, и ныне, Богородичен:
Недвижимое утверждение веры/ и спасение душ наших,/ Бо­городицу песньми величаим, вернии:/ радуйся, Православия Огражде­ние,/ радуйся, земли Русския Покрове,/ радуйся, Невесто Неневестная.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа. Прокимен, глас 4: Священницы Твои облекутся в правду/ и преподобнии Твои возрадуются. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Всякое дыхание: Евангелие Луки, зачало 64.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Егда в гонении болезни смертныя одержаша тя,/ священноисповедниче Христов (имярек),/ тогда веры православныя не отступил еси/ и Бога ревностне прославлял еси,/ Иже и воздаде ти венец правды,/ яко поборнику необориму.
Канон, егоже краегранесие кроме Богородичнов осми песен: Кре­пость моя и пение мое Господь. Глас 5.
Песнь 1
Ирмос: Коня и всадника в море Чермное,/ сокрушаяй брани мышцею высокою,/ Христос истрясе,/ Израиля же спасе,/ победную песнь поюща.
Крестною силою укрепляемь,/ изгнания многолетняя претерпел еси,/ глад и хлад нивочтоже вменяя, любовию к Богу пламенел еси./ Темже, (имярек), священноисповедник славный явился еси.
Русския Церкве пастырь добрый быв,/ поругания, насмеяния и лжесвидетельства претерпел еси/ и безбожники кротостию и смирением обличил еси,/ страдальче изрядный, (имярек).
Во исповедание веры, яко в броню крепкую, облеклся еси, (имярек),/ и, воин Христов непобедимый явлься,/ словом Божиим, яко мечем обоюдоострым, враги посрамил еси.
Богородичен: Разрешися клятва, печаль преста,/ Благословен­ная бо и Благодатная Отроковица верным Радость породи,/ Христа, Бога нашего.
Песнь 3
Ирмос: Водрузивый на ничесомже землю повелением Твоим,/ и повесивый неодержимо тяготеющую,/ на недвижимем, Христе, камени заповедей Твоих,/ Церковь Твою утверди, / едине, Блаже и Человеколюбче.
Праведных душы в руце Божией,/ и не прикоснется их мука,/ сими словесы укрепляемь, (имярек) крепкодушне,/ телесная страдания мужественне претер­пел еси/ и образ исповедания веры сыновом русским явил еси.
Оградився силою крестною, (имярек),/ страдания и изгнания от безбожных претерпел еси/ и, веру непорочно сохранив,/ в мире благочестне пожил еси./ Сего ради и венец правды от Христа Подвигоположника приял еси.
Смутися земля Русская,/ яко опустоши ю беззаконие велие,/ ты же, (имярек) великоимените, подвиги исповедничества благоухая,/ яко крин сельный посреде пустыни, процвел еси.
Богородичен: Иже от Отца прежде всех век рождена,/ Ты, Мати Божия, неискусомужно родила еси./ Темже Тя вси, Богородицу, православно исповедуем.
Седален, глас 3:
Ненавидящыя Господа посрамил еси,/ иже хотяху тя, священноисповедниче (имярек), Христа отлучити и смерти предати./ Ты же, к Богу ум твой вперив,/ яко птица, сети ловящих избавился еси/ и в кровы Небесныя возлетел еси,/ идеже, в лице новомучеников и исповедников Российских пребывая,/ молишися о спасении душ наших.
Слава, и ныне, Богородичен:
Кийждо, идеже подвизается, усердно к Тебе притекает, Богородице,/ несть бо иного Прибежища, спасающаго душы нашя, яко Ты, Всепетая.
Песнь 4
Ирмос: Божественное Твое разумев истощание/ прозорливо Аввакум, Христе, со трепетом вопияше Тебе:/ во спасение людей Твоих/ спасти помазанныя Твоя пришел еси.
Терпением вооружився, потекл еси на предлежащий ти подвиг, священноисповедниче (имярек),/ и, прещения мучителей не убоявся,/ непоколебимь пребыл еси, егда смутися Русская земля.
Мал бе в братии твоей, якоже и Давид в роде своем,/ обаче избра тя Господь, священноисповедниче (имярек),/ на пастырское делание и свидетельство слова Божия.
Облеклся еси в священныя одежды, отче (имярек),/ яже в подвизе исповедания невредимы сохранил еси,/ темже, вшед в чертог Небесный,/ зриши Лице Света Неприступнаго.
Богородичен: Невместимаго во чреве приемши,/ без болезни родила еси, Всенепорочная Мати,/ и по рождестве Дева Нетленна, пребыла еси.
Песнь 5
Ирмос: Одеяйся светом, яко ризою,/ к Тебе утренюю,/ и Тебе зову:/ душу мою просвети, омраченную, Христе,/ яко един Благоутробен.
Яко сын дне, во свете заповедей Христовых паству ходити учил еси, отче (имярек),/ и душу твою подвигом исповедания освятил еси,/ ныне же почести по достоянию от земных приемлеши.
Изведе тя на подвиг Господь,/ егда люди российстии отступиша Церкве Христовы,/ имже, яко светильник веры явился еси,/ темницы смрадныя и работы лютыя претерпевая.
Прежде даже не приити дню Господню великому и страшному,/ нощь безбожия светом заповедей Христовых просвещал еси,/ дни лукавыя исповеданием твердым изобличая.
Богородичен: Правду и Избавление нам рождши, Христа, без семене,/ естество праотца от клятвы свободила еси, Богородице.
Песнь 6
Ирмос: Неистовствующееся бурею душетленною, Владыко Христе,/ страстей море укроти,/ и от тли возведи мя,/ яко Благоутробен.
Егда буря гонений Церковь Русскую одержаше,/ ты, (имярек) блаженне отче, яко пастырь истинный,/ утверждение и помощь от Господа прием,/ волны многомятежныя невредимо прешел еси.
Не уразумеша безбожнии мучители,/ како за Христа страждеши, отче (имярек),/ и в подвизе твоем Господа исповедуеши./ Сего ради и осудишася.
Исполнися на тебе глагол Христов, аще Мене изгнаша и вас ижденут,/ темже, уготовав душу твою во искушение,/ многая страдания, поношения и скорби претерпел еси.
Богородичен: Исполнися на Тебе пророчество Симеоново/ и оружие пройде душу Твою,/ темже мучеником и исповедником Стена Нерушимая и Помощь присно бываеши, Богомати.
Кондак, глас 2:
Яко звезда новая Церкве Русския явился еси,/ терпеливодушне (имярек) священноисповедниче,/ Христа Бога прославляя/ и в нощи безбожия путь верным указуя./ Темже молим тя:/ моли нам, срод­ником твоим,/ в вере Православней утвердитися/ и спастися душам нашым.
Икос:
Даждь ми слово, Слове Божий,/ по достоянию восхвалити подвиги добляго (имярек),/ новаго священноисповедника, в земли Российстей возсиявшаго,/ в страданиих терпеливаго и в благочес­тии кроткаго,/ Небесным ликом сопричтеннаго,/ идеже ныне Триединаго Бога воспевает и молит непрестанно/ нам, срод­ником его,/ в вере Православней утвердитися/ и спастися душам нашым.
Песнь 7
Ирмос: Превозносимый отцев Господь,/ пламень угаси,/ отроки ороси,/ согласно поющыя:/ Боже, благословен еси.
Егда посети Господь землю Русскую многими испытании грех ради наших,/ тогда явил еси твердость в подвизе твоем, отче славне,/ исповеданием веры Христо­вы пламень безбожия угашая.
Мужеством и крепостию душу твою украсив,/ верность Христу в житии твоем сохранил еси/ и, многия скорби претерпев, вечнаго покоя достигл еси,/ идеже прославляеши Бога отец наших.
Отложив страх мучения, к подвигу исповедания мужественне устремился еси, отче, Христа единаго вожделев,/ Емуже ныне поеши:/ благословен еси Боже отец наших.
Богородичен: Бога плотию родила еси, Всенепорочная,/ Единаго от Троицы,/ Емуже вси поем:/ Боже, бла­гословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Тебе Вседетелю,/ в пещи отроцы всемирный лик сплетше, пояху:/ дела всякая, Господа пойте,/ и превозносите во вся веки.
Егоже отроцы в пещи исповедаша,/ Того и ты в пламени страданий пред мучители прослави, научая верных взывати:/ да благословит земля Русская Господа/ и превозносит во вся веки.
Господа исповедайте, яко Благ,/ - поучал еси псаломски, отче (имярек),/ и Той поспешит сыновом кающымся на спасение,/ Бла­гословенный во веки.
Отца, и Сына, и Духа Святаго житием твоим исповедал еси, святе,/ помози и нам подвигом добрым подвизатися,/ течение жизни совершити и веру непорочну сохранити.
Богородичен: Тя, Богородицу Пречистую,/ паче ума и словесе рождшую Господа и присно девствующую,/ благословим и превозно­сим во вся веки.
Песнь 9
Ирмос: Исаие, ликуй,/ Дева име во чреве,/ и роди Сына Еммануила,/ Бога же и Человека,/ Восток Имя Ему:/ Егоже, величающе, Деву ублажаем.
Славу во испытаниих единому Богу воздал еси,/ исповедниче Христов приснопамятне,/ сего ради и Той тя/ в лице новомучеников и исповедников Российских прослави.
Процвете Церковь наша новомученики и исповедники Российскими,/ не отрину бо Господь люди Своя./ Ты же, священноисповедниче славный, вкупе с ними пребывая,/ молиши сохранитися вере Православней в земли нашей.
Оружием благоволения венча тя Господь,/ священноисповедниче отче (имярек),/ имже и нам на враги невидимыя споборствуй/ и моли Христа Бога сохранитися вере Православней в земли нашей.
Богородичен: С новомученики и исповедники Российскими, Пречистая, и всеми святыми/ умоли Единаго во святых Почивающаго/ сохранити землю нашу, славословящую Тя во вся веки.
Светилен:
Светодавец Христос Бог наш, исходы утра и вечера украсивый,/ Света Невечерняго тя, священноисповедниче (имярек), сподоби./ Темже, во светлостех святых пребывая,/ и нас светом незаходимым просвети,/ да, в радости ликующе, прославим Свет нам Показавшаго.
Слава, и ныне, Богородичен:
Дивно и неизречено Рождество Твое, Богородице,/ Имже спасла еси род человеческий,/ темже молим Тя:/ светом незаходимым нас просвети,/ да, в радости ликующе, прославим Свет нам Показавшаго.
На хвалитех стихиры, глас 6.
Подобен: Все отложше:
Благодатию свыше облеченный,/ священноисповедниче (имярек),/ яко истинный пастырь Христов,/ в вере Православней непоколебимь пребыл еси/ и, гонителей благословляя, глаголал еси:/ аще и истяжете тело мое,/ душу не возможете разлучити от любве Божия,/ яже о Христе Иисусе Господе нашем,/ на Негоже единаго уповаю/ и Ему единому возношу хвалу.
Древним исповедником подобяся,/ священноисповедниче (имярек),/ в годину гонений на Церковь Русскую/ сердцем веровал еси право,/ усты же Христа исповедал еси во спасение,/ и, раны нивочтоже вменив,/ о срамоте поношения небрегл еси./ Темже, безбожных посрамив мучителей,/ блаженство в дому Господни улучил еси,/ идеже во веки веков Его восхваляеши.
Воспоим, боголюбивии людие,/ песньми и пении духовными/ святую память (имярек) достохвальнаго,/ иже, Православие добропобедным гласом/ небоязненно пред мучители исповеда/ и многим путь спасения показа./ Темже раду­ются ныне Ангельстии чини/ и сликовствуют святии земли нашея,/ с нимиже и священноисповедник славный/ прославляет Христа Бога нашего.
Слава, глас 8:
Славою и честию нетленною,/ яко подвижника добропобедна,/ венча тя Христос Подвигоположник,/ священноисповедниче Христов (имярек),/ и Царствие Небесное дарова,/ идеже, с собором новомучеников и исповедников Российских/ в неприступнем свете пребывая,/ прославляеши Троицу Живоначальную и Нераздельную.
И ныне, Богородичен:
Срадуются с нами умная вся Чиноначалия,/ духовный совокупльше лик,/ видяще Царицу и Владычицу всех,/ многоименне вер­ными славиму,/ радуются же и дуси праведных,/ сущии зрителие виде­ния,/ на воздусе молебно простирающу всечестнеи Свои руце,/ просящу умирения миру/ и земли Русской утверждения,/ и спасения душ наших.
Славословие великое и отпуст.
На Литургии
Блаженна от канона, песни 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Исповемся Тебе, Господи,/ всем сердцем моим. Стих: Аще пой­ду посреде скорби, живиши мя. Апостол ко Ефесеем, зачало 233. Аллилуиа, глас 2: Праведнии исповедятся имени Твоему, и все­лятся правии с лицем Твоим. Стих: Господи, Господи, Сило спасения моего, осенил еси над главою моею в день брани. Евангелие Луки, зачало 64. Причастен: В память вечную будет праведник:
Молитва
О, преславный и добропобедный священноисповедниче Христов (имярек), пастырю добрый, Церкве Русския украшение, земли нашея доброе прозябение, сродников твоих похвало и образе!
Ты, не убоявся мучителева прещения, веру православную небоязненно исповедал еси и, болезни и страдания с любовию ко Христу претерпев, вратами правды в Небесное Царство вшел еси. Темже молим тя, вознеси ныне теплую молитву твою ко Гос­поду о Отечестве нашем, да утвердит его в вере Православней до скончания века, нас же, чтущих память твою, да укрепит спасительныя заповеди Его соблюдати, да, избавльшеся от греха и вечныя муки, вкупе с тобою сподобимся воспевати достопокланяемое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.