Cлужбы общие новомученикам

Служба новомученикам и исповедникам Российским

Служба собору новомучеников и исповедников Российских

Поется месяца ианнуариа в 15-й день, аще Неделя, или в Неделю, ближайшую после 15-го дне.

На малей вечерни
На Господи, воззвах: стихиры воскресны гласа.
Слава, новомучеников, глас 1:

О, велицыи страстотерпцы,/ новомученицы Российстии,/ с любовию припадаем к вам/ и, благоговейно лобызающе раны вашя,/ прославляем вашя подвиги и молимся:/ молите о душах наших.

И ныне, Богородичен гласа.
На стиховне стихиры новомучеников, глас 6.
Подобен: Тридневен:

Помяни, Господи, иже о Тебе пострадавшыя,/ новыя страстотерпцы,/ от родов наших прозябшыя/ и муки многоразличныя претерпевшыя,/ и приими их моления/ о спасении нашем.

Стих: Мне же зело честни быша/ друзи Твои, Боже.

Даровал еси, Судие праведный,/ исповедником Церкве Российския/ Царство Небесное/ и блаженство вечное./ Приими ныне, Господи, моление их/ о спасении душ наших.

Стих: Изочту их/ и паче песка умножатся.

Яко звезды пресветлыя,/ сияют на Небеси новомученицы Российстии,/ кровь же их святая удобри Землю Русскую/ во освящение и благословение./ Тех молитвами, Христе Боже,/ помилуй и спаси душы нашя.

Слава, глас и подобен тойже:

О, Троице Пресвятая,/ род наш от греховнаго пленения избави/ и на путь правый настави/ предстательством новомученик Российских,/ иже молят Тя, Триипостасный Боже,/ о спасении душ наших.

И ныне, Богородичен, глас тойже:

О, Благодатная и Пречистая Дево Марие,/ Ходатаице и Заступнице всех верных,/ предстательством новомучеников и исповедников Российских/ расточенныя собери, малодушныя возстави,/ отпадшыя же от святыя веры обрати/ и в церковное лоно возврати.
Тропарь воскресен.

Слава, новомучеников, писан на велицей вечерни.

И ныне, Богородичен.

На велицей вечерни,

Блажен муж: 1-й антифон. На Господи, воззвах: стихиры воскресны гласа три и анатолиева 1, и новомучеников, глас 6.
Стихиры новомучеников, глас 5

Подобен: Радуйся:

Радуйтеся, новомученицы и исповедницы Российстии,/ православных удобрение,/ новозакланнии агнцы,/ веры поборницы и хранителие,/ ходатаи о нас к Богу непостыднии,/ в лета последняя/ страданьми подражателие первым мучеником явистеся,/ терпения столпи непоколебимии,/ душам нашым испросите велию милость.

Радуйтеся, страстотерпцы славнии,/ стопам последующе древних мученик,/ веры ради подвизастеся твердо/ в лютая времена Земли нашея,/ и ныне всех подвизаете к славе и хвалению Бога,/ укрепльшаго ваше немощное естество/ и обогатившаго вас дарованьми Духа,/ во спасение душ наших.
Творение святителя Афанасиа Ковровскаго.

Глас и подобен тойже:

Приидите, Небеснии предстателие наши, к нам,/ вашего чающым милостивнаго посещения,/ и избавите озлобленныя мучительскими прещении/ лютаго неистовства неверных,/ от нихже, яко пленницы и нази, гоними есмы,/ от места на место часто преходяще/ и заблуждающе в вертепех и горах./ Ущедрите убо, прехвальнии,/ и даруйте нам ослабу,/ утолите бурю/ и угасите еже на ны негодование,/ Бога моляще,/ подающаго вами Земли нашей велию милость.

Ины стихиры новомучеников, глас 6.

Подобен: Все отложше:

Святителю отче Тихоне,/ архипастырю многострадальне,/ ты в годину лютых безбожных гонений/ верная чада Церкве Российския,/ утешая, призывал еси/ за Христа и веру Православную мужественне стояти,/ сам же, по вся дни умирая за паству твою,/ исповедник непоколебимый явился еси./ Сего ради тя с любовию прославляем.

Пастырю истинный,/ священномучениче Владимире,/ егда беззаконнии понуждаху тя/ Церкве Российския отступити,/ верен делом и словом/ святителю Тихону пребыл еси/ и, яко священная жертва, от Киева, матере градов русских,/ Богу принеслся еси,/ моляся о убивающих тя./ Сего ради тя усердно прославляем.

Священномучениче Вениамине,/ Церкве Христовы истинный сыне/ и благостояния Ея усердный ревнителю,/ противу лжепастырей, тщащихся расхитити стадо твое,/ мужественне стал еси/ и, не убоявся прещений и лжесвидетельств мучителей,/ обратил еси суд на главу судивших тя,/ таже смертию твоею/ Православие утвердил еси./ Сего ради тя усердно ублажаем.

Слава, новомучеников, глас 5:

Всевышний Владыко,/ в Троице славимый и покланяемый,/ ущедри ны благоприятными мольбами/ новых мученик Твоих,/ пред мучители дерзновенно исповедавших Тя,/ Единаго истиннаго Бога,/ и Твое, Сыне Божий,/ неизреченное от Матере Девы/ спасительное воплощение.
И ныне, Богородичен.

Вход. Прокимен дне. И чтения новомучеников.
Деяний святых апостол чтение (гл.4,6-31):

В тыя дни собрашася во Иерусалим князи, старцы, книжницы/ и елицы беша от рода архиерейска./ И, поставльше Петра и Иоанна посреде, вопрошаху:/ коею силою или коим именем исцелиста хромаго./ Петр, исполнився Духа Свята, рече:/ князи людстии и старцы Израилевы,/ аще мы днесь истязуеми есмы о благодеянии человека немощна,/ о чесом сей спасеся,/ разумно буди всем вам и всем людем Израилевым,/ яко во имя Иисуса Христа Назореа,/ Его же вы распясте,/ Егоже Бог воскреси от мертвых,/ о сем Сей стоит пред вами здрав:/ Сей есть камень, укоренный от вас зиждущих,/ бывый во главу угла,/ и несть ни о едином же ином спасения:/ несть бо иного имене под небесем, даннаго в человецех,/ о немже подобает спастися нам./ Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново и разумевше,/ яко человека некнижна еста и проста, дивляхуся,/ знаху же их, яко со Иисусом беста:/ видяще же изцелевшаго человека с нима стояща,/ ничтоже имяху противу рещи./ Повелевше же има вон из сонмища изыти,/ стязахуся друг со другом, глаголюще:/ что сотворим человекома сима;/ яко убо нарочитое знамение бысть има,/ всем живущым во Иерусалиме яве,/ и не можем отврещися:/ но да не более прострется в людех,/ прещением да запретим има ктому не глаголати о имени сем ни единому от человек./ И призваше их,/ заповедаша има отнюдь не провещавати ниже учити о имени Иисусове./ Петр же и Иоанн отвещавше к ним реста:/ аще праведно есть пред Богом/ вас послушати паче, нежели Бога, судите:/ не можем бо мы, яже видехом и слышахом, не глаголати./ Они же призапрещше има, пустиша я,/ ничтоже обретше како мучити их, людей ради,/ яко вси прославляху Бога о бывшем:/ лет бо бяше множае четыредесяти человек той,/ на немже бысть чудо сие изцеления./ Отпущена же бывша приидоста ко своим и возвестиста,/ елика к нима архиереи и старцы реша./ Они же, слышавше, единодушно воздвигоша глас к Богу и рекоша:/ Владыко, Ты, Боже, сотворивый небо и землю и море и вся, яже в них,/ иже Духом Святым усты отца нашего Давида, отрока Твоего, рекл еси:/ вскую шаташася языцы, и людие поучишася тщетным;/ предсташа царие земстии,/ и князи собрашася вкупе на Господа и на Христа Его./ Собрашася бо воистинну во граде сем на святаго отрока Твоего Иисуса,/ Егоже помазал еси,/ Ирод же и Понтийский Пилат с языки и людьми израилевыми,/ сотворити, елика рука Твоя и совет Твой преднарече быти:/ и ныне, Господи, призри на прещения их/ и даждь рабом Твоим со всяким дерзновением глаголати слово Твое,/ внегда руку Твою прострети Ти во исцеления,/ и знамением и чудесем бывати Именем святым отрока Твоего Иисуса./ И помолившымся им, подвижеся место, идеже бяху собрани,/ и исполнишася вси Духа Свята/ и глаголаху слово Божие со дерзновением.

К Тимофею послания святаго апостола Павла чтение (2 Тим. 4,1-8):
Чадо Тимофее,/ засвидетельствую убо аз пред Богом и Господем нашим Иисус Христом,/ хотящим судити живым и мертвым в явлении Его и царствии Его:/ Проповедуй слово,/ настой благовременне и безвременне,/ обличи, запрети, умоли со всяким долготерпением и учением./ Будет бо время, егда здраваго учения не послушают,/ но по своих похотех изберут себе учители, чешеми слухом,/ и от истины слух отвратят, и к баснем уклонятся./ Ты же трезвися о всем, злопостражди,/ дело сотвори благовестника,/ служение твое известно сотвори./ Аз бо уже жрен бываю,/ и время моего отшествия наста./ Подвигом добрым подвизахся,/ течение скончах, веру соблюдох./ Прочее убо соблюдается мне венец правды,/ егоже воздаст ми Господь в день он, праведный Судия,/ не токмо же мне, но и всем возлюбившым явление Его.

Ко Евреем послания святаго апостола Павла чтение (11, 33-40):

Братие,/ иже верою победиша царствия,/ содеяша правду, получиша обетования,/ заградиша уста львов,/ угасиша силу огненную,/ избегоша острея меча,/ возмогоша от немощи,/ быша крепцы во бранех,/ обратиша в бегство полки чуждих./ Прияша жены от воскресения мертвых своих./ Инии же избиени быша, не приемше избавления,/ да лучшее воскресение улучат./ Друзии же руганием и ранами искушение прияша,/ еще же и уз и темниц./ Камением побиени быша,/ претрени быша, искушени быша,/ убийством меча умроша,/ проидоша в милотех, и в козиях кожах,/ лишени, скорбяще, озлоблени./ Ихже не бе достоин весь мир,/ в пустынях скитающеся и в горах, и в вертепах, и в пропастех земных./ И сии вси, послушествовани бывше верою, не прияша обетования./ Богу лучшее что о нас предзревшу,/ да не без нас совершенство приимут.

На литии стихира храма и новомучеников, глас 6.

Творение святителя Афанасиа Ковровскаго.
Подобен: Отчаянная:

Отчаянни есмы/ жития ради/ и не имамы нрава добродетельна,/ яко миро, приносим Ти, Господи,/ молитвы святых сродников наших./ Не отвержи Русь издревле Святую,/ ныне же грехов наших ради люте страждующую./ Не презри слезы верных сынов,/ колен своих пред Ваалом не преклонявших,/ и ихже не поразил еси, согрешающих./ Приими нас, кающихся, Боже,/ святых Твоих мольбами.

Слава, глас 8:

Приидите, мучениколюбцы,/ приидите, составим лик,/ торжествующе и Бога прославляюще/ в радостный праздник новомучеников и исповедников Российских,/ сии бо не уклонишася скорби,/ ни убояшася темницы,/ горькими работами, гладом и хладом изморени/ и многовидными муками умерщвляеми,/ яко агнцы незлобивии, смерть прияша./ И ныне в радости святых/ молят Триединаго Бога о земнем отечестве своем.

И ныне, глас тойже:

Владычице, приими молитвы раб Твоих/ и избави нас/ от всякия нужды и печали.
На стиховне стихиры воскресны гласа. Слава, новомучеников, глас 2: Новый доме: И ныне, Богородичен, глас 8: О, преславнаго чудесе:

Стихиры новомучеников, глас 2.
Творение святителя Афанасиа Ковровскаго.\

Подобен: Доме Евфрафов:

Земле Русская,/ граде святый,/ украшай твой дом,/ в немже Божественный/ велий сонм святых прослави.

Стих: Господи, Господь наш,/ яко чудно Имя Твое по всей земли.
Церковь Русская,/ красуйся и ликуй,/ се бо чада твоя/ Престолу Владычню/ во славе предстоят, радующеся.
Стих: Святым, иже суть на земли Его,/ удиви Господь вся хотения Своя в них.
Соборе святых русских,/ полче Божественный,/ молитеся ко Господу/ о земном отечестве вашем/ и о почитающих вас любовию.

Слава, глас и подобен тойже:

Новый доме Евфрафов, / уделе избранный, / Русь Святая, / храни веру Православную, / в нейже тебе утверждение.

И ныне, Богородичен, глас 8.

Подобен: О, преславнаго чудесе:

О, преславнаго чудесе!/ Небесе и земли Царица,/ от святых сродников наших умоляемая,/ до ныне землю Русскую покрывает/ и лика Своего изображении милостивно обогащает./ О, Владычице Державная!/ Не престани и на будущее время/ во утверждение на Руси Православия/ милости и чудеса изливати до века. Аминь.

На благословении хлебов, Богородице Дево: дважды, и тропарь новомучеников, глас 4, единожды.

Тропарь новомучеников, глас 4:

Днесь радостно ликует Церковь Русская,/ прославляющи новомученики и исповедники своя:/ святители и иереи,/ царственныя страстотерпцы,/ благоверныя князи и княгини,/ преподобныя мужы и жены/ и вся православныя христианы,/ во дни гонения безбожнаго/ жизнь свою за веру во Христа положившыя/ и кровьми Истину соблюдшыя./ Тех предстательством, Долготерпеливе Господи,/ страну нашу в Православии сохрани/ до скончания века.

На утрени

На Бог Господь: тропарь воскресен (дважды). Слава, новомучеников. И ныне, Богородичен.

По 1-м и 2-м стихословии седальны воскресны с Богородичны их. По полиелеи два седальна новомучеников, глас 4 (писаны по 1-м и 2-м стихословии). Слава, полиелейный седален новомучеников, глас 6. И ныне, Богородичен, глас 8

По 1-м стихословии седален, глас 4:
Новомученицы Российстии,/ кровию своею веру запечатлевшии,/ Владыку всех молите/ Церковь Русскую в Православии утвердити,/ Землю нашу от скверн очистити,/ люди во благочестии сохранити/ во общее всех спасение.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
В кров Твой, Пречистая Дево, прибегающих, мольбу приемлеши от нас,/ не престай молящи Человеколюбца, спасти рабы Твоя.
По 2-м стихословии седален, глас 4:
Иже в земли Российстей новомученик и исповедник Твоих,/ яко багряницею и виссом, кровьми Церковь Русская, украсившися, Христе Боже, теми вопиет Ти:/ людем щедроты твоя низпосли,/ мир жительству Твоему даруй/ и душам нашым велию милость.
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже:
Иже благодарно воспевающии от сердца/ и просящии прилежно Твоя милости, Богородице Владычице, раби Твои зовут и глаголют:/ Пресвятая Дево, предвари и избави от враг видимых и невидимых, и всякаго прещения:/ Ты бо еси наше заступление.
Величание:
Величаем вас,/ святии новомученицы и исповедницы Российстии,/ и чтим честная страдания ваша,/ яже за Христа/ претерпели есте.
Псалом избранный: Бог нам Прибежище и Сила:
Аще храм святым, по полиелеи седален, глас 6:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.
Мужайся, Христова Церковь,/ и державствуй над всуе борющими!/ Христови бо друзи о тебе пекутся/ и, предстояще и обстояще,/ ихже общий праздник/ ныне совершаеши светло.
Слава, и ныне, Богородичен, глас 8:
Яко Деву и едину в женах, Тя без семене рождшую Бога плотию,/ вси ублажаем, роди человечестии:/ Огнь бо вселися в Тя Божества,/ и яко Младенца доиши Зиждителя и Господа./ Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое Рождество Твое и согласно вопием Ти:/ моли Христа Бога, согрешений оставление даровати,/ покланяющымся верою пресвятому Рождеству Твоему.
Аще храм новомучеников, Прокимен, глас 4: Проидохом сквозе огнь и воду,/ и извел еси ны в покой. Стих: Разжегл ны еси, якоже разжизается сребро. Евангелие Матфеа, зачало 36 (10, 16-22).
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Церкве Русския столпи непоколебимии,/ соборе новомучеников и исповедников Российских,/ сердцем верующе в правду,/ усты Господа Иисуса Христа исповедали есте во спасение,/ и заточения, изгнания, горькия работы и смерть/ Бога ради сладце претерпели есте./ Темже тепле молитеся ко Господу,/ Русь Святую в Православии утвердити/ и спасти душы нашя.
Канон воскресен со ирмосом на 4, Богородицы на 2, и новомучеников на 8.
Канон новомучеников, глас 6.
Песнь 1
Ирмос: Сеченое сечется/ море Чермное,/ волнопитаемая же изсушается глубина,/ таяжде купно безоружным бывши проходима и всеоружным гроб./ Песнь же богокрасная воспевашеся:/ славно прославися Христос Бог наш.
Припев: Святии новомученицы и исповедницы Российстии,/ молите Бога о нас.
Господи, Боже наш, присно прославляяй вся святыя,/ ныне и нас, недостойных, сподоби сыновне прославити святых сродников наших,/ новомучеников и исповедников Российских.
Кровьми вашими священномученицы, яко в Чермнем мори, потопили есте безбожныя мучители,/ Церковь же Русская, вами красящися,/ похвалы победныя , яко земля обетованная мед и млеко, вам источает.
Егда дадеся вам благодать, не точию во Христа веровати,/ но и по Нем страдати,/ немокренно пучину кровных мук проидосте, святии мученицы,/ верным сыновом российским образ явльше,/ и со дерзновенным исповеданием во врата Небесная внидосте.
Богородичен: Приими песнь хвалебную от недостойных уст возносимую,/ препрославленная Мати Божия.
Песнь 3
Ирмос: Господь Сый всех и Зиждитель Бог,/ созданное, безстрастный обнищав, Себе соедини,/ и Пасха, за яже хотяше умрети,/ Сам Сый Себе предпожре:/ ядите, вопия, Тело Мое,/ и верою утвердитеся.
Егда буря нечестия на Церковь Русскую воздвижеся,/ вы, святии новомученицы, страданьми вашими со тщанием укротисте ю/ и подвиги вашими Православие утвердисте.
Муки велия за Церковь Христову претерпесте, святии новомученицы,/ молите утвердитися Ей незыблемей и непоколебимей до скончания века.
Страданьми и исповеданием Христа, святии сродницы наши,/ вшедше в Небесная селения, яко древле Израиль в землю обетованную,/ отечество ваше земное, Русь Святую,/ в любви сохраняйте молитвами вашими.
Богородичен: Небесных кругов вышшая/ и славою Божественною преукрашенная, Дево Мати Божия,/ спаси душы нашя.
Кондак новомучеников, глас 3.
Подобен: Дева днесь:
Днесь новомученицы Российстии/ в ризах белых предстоят Агнцу Божию/ и со Ангелы песнь победную воспевают Богу:/ благословение, и слава, и премудрость,/ и хвала, и честь,/ и сила, и крепость/ нашему Богу/ во веки веков. Аминь.
Икос:
Красный личе, светозарнии и божественнии светильницы,/ свету великому предстояще присно, богоблаженнии мученицы,/ и оттуду испущаемыми невечерняго Божества сиянии,/ всегда просвещаеми и обожаеми,/ верою память вашу совершающыя божественную, просветите/ и омрачения, и страстей, и бед, и злобы избавите,/ молящеся непрестанно о всех нас.
Седален, глас 2:
Новии страстотерпцы Российстии,/ мученически поприще земное скончавшии и страданьми дерзновение ко Господу приобретшии,/ молитеся Ему, вас укрепльшему,/ да и мы, егда найдет на ны испытания час,/ мужества дар Божий восприимем.
Слава, и ныне, Богородичен, глас 4:
Не премолчим присно, Богородице Дево,/ благодарственно воспевати от сердца Твоя милости, Владычице, раби Твои, вопиюще и глаголюще:/ Пресвятая Дево, предвари и избави нас от враг видимых и невидимых,/ и от нужды и всякаго прещения,/ Ты бо еси наше заступление.
Песнь 4
Ирмос: Провидев пророк/ тайну Твою неизреченную, Христе, провозгласи:/ положил еси твердую любовь крепости, Отче Щедрый,/ Единороднаго бо Сына, Благий,/ очищение в мир послал еси.
Всем концем земли явися чудо смотрения Твоего, Владыко,/ кровию бо новомученик, яко водою, угасил еси в Российстей земли пламень нечестия и развращения/ и спасл еси люди Твоя.
Славу Божию унаследовасте, новомученицы, просиявшии в Земли нашей,/ отвергшеся бо себе и страх смертный препобедивше,/ любовь к Богу даже до смерти мужественне сохранили есте.
Подвигом добрым подвизавшиися, святии новомученицы Российстии,/ к покаянию и добродетельному житию подвигните нас,/ да и мы вашими молитвами сподобимся прославляти Господа во Царствии Его.
Богородичен: На Твой надеющеся Покров, Мати Божия,/ со святыми новомученики и исповедники Российскими прославляем милосердие Твое.
Песнь 5
Ирмос: Союзом любве/ связуеми апостоли,/ владычествующему всеми себе Христу возложше,/ красны ноги очищаху,/ благовествующе всем мир.
Дерзновенно, святии, исповедали есте Господа пред отступники и гонители:/ с нами Бог, взывающе, разумейте и покаряйтеся,/ страха вашего не убоимся, ниже смутимся, яко с нами Бог.
Уврачуйте молитвами вашими, святии новомученицы Российстии,/ люди богоборныя, враждою и убийствы дышущыя,/ и мир стране нашей и верным людем даруйте.
Предстояще Христу, власть имущу судити всему миру,/ святии новомученицы и исповедницы Российстии,/ очистите нас от грехов наших молитвами вашими,/ да не с миром осуждени будем.
Богородичен: Водворяет ны змий во юдоль плача и чаяния злых,/ не можем терпети скорби своея, взываху новомученицы,/ Ты же, Богородительнице, простерла еси им Покров Свой/ и спасла еси от сетей вражиих.
Песнь 6
Ирмос: Бездна последняя грехов обыде мя / и волнения не ктому терпя,/ яко Иона, Владыце, вопию Ти:/ от тли мя возведи.
Волны безбожнаго нечестия тщахуся потопити корабль Церкве Русския,/ Ты же, Истинный Кормчий, спасл еси шествующыя на нем молитвами страстотерпцев Российских, вопиющих:/ Господи Сил, из смертоносныя глубины возведи ны.
Безбожнии внуцы Каиновы святыни церковныя поруганию и огню предаша,/ обители разориша, храмы, яко овощная хранилища, содеяша,/ христолюбивыя люди в темницы заключиша и умучиша./ Вы же, страстотерпцы, с любовию учили есте:/ сие бысть по грехом нашым, людие, покайтеся.
Увы нам, увы, вопияху исповедницы Российстии,/ видяще, яко безумнии богоборцы святыни Земли нашея разориша,/ обители, яко узилища темничная, содеяша,/ храмы Божия в скверная и позорищная места обратиша/ и кровь христианскую в них пролияша./ Сего ради опустошишася сердца нечестивых/ и живот их аду приближися.
Богородичен: Изведи нас из рова погибели/ и уврачуй нашя греховныя язвы, Пресвятая Мати Дево,/ да неосужденно сподобимся присно прославляти новомученики Сына Твоего и Бога нашего.
Кондак и икос воскресны.
Песнь 7
Ирмос: Отроцы в Вавилоне/ пещнаго пламене не убояшася,/ но посреде пламене ввержени,/ орошаеми пояху:/ благословен еси, Господи Боже отец наших.
Отроцы в Вавилоне древле, яко основание,/ новомученицы же Российстии ныне, яко увенчание,/ с лики страстотерпец присно взывают:/ благословен еси, Господи Боже отец наших.
Отроцы в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася,/ новомученицы же Российстии, тем подражающе,/ гонения безбожных в ничтоже вмениша,/ темже ныне согласно с ними воспевают:/ благословен еси, Господи Боже отец наших.
Днесь торжествует Церковь Русская,/ святии бо новомученицы, сродницы наши,/ к ликостоянием святых от века Богу благоугодивших присовокупившеся,/ согласно с ними воспевают хвалебную песнь:/ благословен еси, Боже отец наших.
Богородичен: Предстоящи Ти Кресту Сына Твоего, Богомати,/ оружие пройде душу Твою,/ темже и попечение сугубое о возлюбивших Его прияла еси,/ иже Тя сыновне величают:/ благословенна Ты в женах еси, Всенепорочная Владычице.
Песнь 8
Ирмос: За законы отеческия/ блаженнии в Вавилоне юноши предбедствующе,/ царюющаго оплеваша повеление безумное,/ и, совокуплени, имже не сваришася огнем,/ державствующему достойную воспеваху песнь:/ Господа пойте, дела,/ и превозносите во вся веки.
Законы Христовы возлюбиша, новомученицы и исповедницы Российстии,/ безбожная же повеления отринуша/ и, ревностию о Бозе связуемии,/ Богу победную песнь воспеваху:/ да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
Егда земля Российская тьмою безбожия и Каиновым озлоблением объята бысть,/ тогда мнози христолюбивии людие на горькия работы изгнани быша/ и глад, мраз, зной и смерть лютую мужественне претерпеша,/ верою же, надеждею и любовию совокуплени,/ достойную воспеваху песнь:/ да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
Ангелов хвалу и новомучеников славословие милостивно приемляй,/ не отрини, Триипостасный Боже, от сонма их и нас, недостойных,/ но сподоби вкупе с ними воспевати:/ да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
Богородичен: Зрящи поругание святаго удела Своего,/ скорбяше Пречистая Мати и державную помощь верным людем простираше,/ Сына же Своего усердно моляше, взывающи:/ да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
Песнь 9
Ирмос: Странствия Владычня/ и безсмертныя трапезы на Горнем месте/ высокими умы,/ вернии, приидите, насладимся/ возшедша Слова,/ от Слова научившеся,/ Егоже величаем.
Безсмертныя трапезы и жизни вечныя во Царствии Божием/ наслаждаются ныне новомученицы и исповедницы Российстии,/ исполнися бо на них обетование Господне:/ побеждающым дам сести со Мною на Престоле Моем.
Да прославятся с лики новомучеников и исповедников Российских жены богомудрыя земли нашея,/ яже мироносиц восприемшя чин и мужески Христу последовавшя,/ страдания за Имя Его претерпеша/ и верно отцем, мужем и братиям нашым, Христа ради мучимым, послужиша./ Сего ради ныне в жизни вечней вкупе с ними/ трапезы безсмертныя наслаждаются.
Жизнодавче Господи,/ молитвами новомучеников и исповедников Российских / упокой со всеми праведными верныя рабы Твоя, за имя Твое пострадавшыя:/ святители и иереи, монахи и мирския,/ старыя, юныя и всяк возраст, именуемыя и неименуемыя,/ яко истинныя сыны и други Божия.
Богородичен: Яко Взбранная Воевода воинства новомучеников и исповедников Российских,/ державный покров и милостивное заступление явила еси, Пресвятая Дево, Земли нашей,/ опустошаемей скорбными и безбожными наведении./ Сего ради ныне молим Тя:/ прости люди согрешшыя и сохрани Святую Русь.
Светилен воскресен. Слава, новомучеников. И ныне, Богородичен воскресен.
Светилен новомучеников:
Яко отребие, миру быша, святии новомученицы и исповедницы Российстии,/ камением побиени быша, претрени быша,/ искушени быша, убийством меча умроша,/ свидетельствующе о Свете Истиннем, Иисусе Христе, Господе нашем.
На хвалитех стихиры воскресны 4, и новомучеников 4, со славником. Слава, стихира евангельская. И ныне, Преблагословенна еси:
Стихиры новомучеников, глас 8.
Подобен: О, преславнаго чудесе:
О, преславнаго чудесе!/ В последняя времена возсиявают мученицы/ и прелести мрак отгоняют,/ вера христианская ныне возвышается/ и падает нечестие,/ радуются вернии / и праздник новоявленным составляют,/ вопиюще Христу Богу:/ мучеников похвала и победа Ты еси, Всесильне.
Творение святителя Афанасиа Ковровскаго
Веры бронями,/ и щитом благодати,/ и креста копием вооружившеся,/ сопротивным силам непобедими бысте/ и, яко Божественнии храборницы,/ демонская ополчения победивше,/ со ангелы ликуете,/ верныя же заступаете, и освящаете,/ и спасаете, призываемии.
О, преславнаго чудесе!/ Чудес светлостьми/ солнца светлейше/ присно святии сродницы наши/ светят концем Русския Земли,/ от невечерняго Света облистаеми,/ ихже сиянии/ облацы от страны нашея отгоняются варварстии/ и демони побеждаются.
Слава, глас 6:
Новоявленныя звезды днесь/ на церковней показашася тверди,/ во мнозех местех бывшии мученицы Христовы,/ ихже ублажающе, мучениколюбцы,/ по долгу им прирцем, глаголюще:/ радуйтеся, благочестия утверждение и нечестия обуздание;/ радуйтеся, Российския Церкве славо и безбожных посрамление;/ радуйтеся, образи терпения и за Христа страдания./ Станите, непобедимии, посреде нас умне,/ от бед и искушений избавляюще,/ и молитеся о спасении душ наших.
И ныне, Богородичен.

На Литургии
Блаженна гласа на 6, и от канона новомучеников, песнь 3-я, на 4. Прокимен воскресен гласа, Апостол, Евангелие и Причастен воскресен гласа. И новомучеников прокимен, глас 7: Бог нам Прибежище и Сила. Стих: Помощник в скорбех, обретших ны зело. Апостол дне, и новомучеников, к Римляном, зачало 99 (гл. 8, 31-39). Аллилуриарий воскресен гласа, и новомучеников, глас 4: Воззваша праведнии, и Господь услыша их, и от всех скорбей их избави их. Стих: Многи скорби праведным, и от всех их избавит я Господь. Евангелие дне, и новомучеников, Луки зачало 105-106. Конец: В терпении вашем стяжите душя вашя (гл. 21, 8-19). Причастен воскресен, и новомучеников: Радуйтеся, праведнии, о Господе, правым подобает похвала.
Молитва
О, святии новомученицы и исповедницы Российстии: святителие и пастырие Церкве Христовы, царственнии страстотерпцы, благовернии князие и княгини, доблии воини, монаси и мирстии, благочестивии мужие и жены, во всяцем возрасте и сословии за Христа пострадавшии, верность Ему даже до смерти свидетельствовавшии и венец жизни от Него приемшии!
Вы во дни гонения лютаго, землю нашу от безбожных постигшаго, на судищах, в заточениих и пропастех земных, в горьких работах и всяких скорбных обстояниих образ терпения и непостыднаго упования мужественне явили есте. Ныне же, в раи сладости наслаждающеся, пред Престолом Божиим во славе предстоите и присно хвалу и ходатайство со Ангелы и всеми святыми Триединому Богу возносите.
Сего ради мы, недостойнии, молим вас, святии сродницы наши: не забудите земнаго отечества вашего, грехом Каинова братоубийства, поруганием святынь, безбожием и нашими беззаконии отягченнаго. Умолите Господа Сил, да утвердит Церковь Свою непоколебиму в мире сем многомятежнем и лукавом; да возродит в Земли нашей дух братолюбия и мира; да паки будем мы царское священие, род Божий, избранный и святый, присно с вами славящий Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Аще Неделя мытарева или блуднаго.
На велицей вечерни на Господи, воззвах: стихиры воскресны 3, и Триоди 3, и новомучеников 4. Слава, Триоди: И ныне, Богородичен 1-й гласа. На литии стихира храма, таже Триоди хвалитны. Слава, новомучеников: И ныне, Триоди. На стиховне стихиры воскресны. Слава, новомучеников: И ныне, Триоди (зри Славник на стиховне вечера). На благословении хлебов, Богородице Дево: дважды, и новомучеников, единожды.
На утрени на Бог Господь: тропарь воскресен, дважды. Слава, новомучеников: И ныне, Богородичен воскресен. По кафисмах седальны воскресны с Богородичны их. По полиелеи два седальна новомучеников, глас 4. Слава, полиелейный седален новомучеников, глас 6: И ныне, Богородичен, глас 8. Канон воскресен со ирмосом на 4, и Богородицы на 2, и Триоди на 4, и новомучеников на 4. Катавасиа по уставу. По 3-й песни кондак, икос и седален новомучеников. И ныне, Триоди. По 6-й песни кондак и икос Триоди. Светилен воскресен. Слава, новомучеников: И ныне, Триоди. На хвалитех стихиры воскресны 4, и новомучеников со славным 4, с припевы их. Слава, Триоди: И ныне, Преблагословенна еси:
На литургии блаженна гласа на 4, и Триоди, песнь 3-я, на 4, и новомучеников, песнь 6-я, на 4. Прокимен, Апостол, аллилуиа, Евангелие и причастен дне и новомучеников.
Аще Неделя мясопустная.
На велицей вечерни на Господи, воззвах: стихиры воскресны 3, и триоди 4, и новомучеников 3.
На утрени канон воскресен со ирмосом на 4, и Триоди на 6, и новомучеников на 4. На хвалитех по стихирах новомучеников поем стихиру Триоди: Предочистим себе: с припевом ея.