Cлужбы общие новомученикам

Служба общая преподобноисповеднику Российскуму единому

Служба обща
преподобноисповеднику Российскому 20-го века единому

Вечер
На Господи, воззвах: стихиры, глас 6.
Подобен: Тридневен:

Постника доблемудраго,/ исповедника Христова,/ в годину гоне­ний страдания приемшаго,/ восхвалим по долгу, вернии,/ преподобнаго отца (имярек),/ молитвы его в по­мощь призывающе.
Духа Святаго плодов исполнен быв,/ благою надеждою обога­тился еси/ и, о вечнем помышляя,/ страдания временная нивочтоже вменил еси, (имярек)./ Темже со дерзновением/ пред мучители Христа исповедал еси.
Дадеся ти благодать, преподобне отче (имярек),/ не токмо иноческия подвиги подъяти,/ но и во исповедании Христа ради пострадати,/ Емуже ныне тепле молися/ Церкви нашей даровати мир/ и душам на­шым велию милость.
Слава, глас 8:
Преподобне отче исповедниче славне (имярек),/ ты все упование на Бога возложил еси/ и Той тя прослави во Царствии Небеснем,/ идеже со сродники нашими,/ новомученики и исповедники Российскими,/ верою, надеждею и любовию Ему угодившими,/ прославляеши Отца и Сына и Святаго Духа,/ Троицу Единосущную и Нераздельную.
И ныне, Богородичен: Царь Небесный:
Вход. Прокимен дне.
Чтения три преподобническая.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 3):
Праведных душы в руце Божией, и не прикоснется их мука./ Непщевани быша во очесех безумных умрети, и вменися озлобление исход их./ И еже от нас шествие сокрушение, они же суть в мире./ Ибо пред лицем человеческим аще и муку приимут, упование их безсмертия исполнено./ И вмале наказани бывше, великими благодетельствовани будут,/ яко Бог искуси я, и обрете их достойны Себе./ Яко злато в горниле искуси их, и яко всеплодие жертвенное прият я./ И во время посещения их возсияют и яко искры по стеблию потекут./ Судят языком, и обладают людьми, и воцарится Господь в них во веки./ Надеющиися Нань разумеют истину, и вернии в любви пребудут Ему./ Яко благодать и милость в преподобных Его, и посещение во избранных Его.
Премудрости Соломоновы чтение (главы 5 и 6):
Праведницы во веки живут, и в Господе мзда их, и попечение их у Вышняго./ Сего ради приимут Царствие благолепия, и венец доброты от руки Господни,/ зане десницею покрыет я, и мышцею защитит их./ Приимет всеоружие рвение свое, и вооружит тварь в месть врагом./ Облечется в броня правды, и возложит шлем, суд нелицемерен./ Приимет щит непобедимый, преподобие./ Поострит же напрасный гнев во оружие;/ споборет же с ним мир на безумныя./ Пойдут праволучныя стрелы молниины,/ и яко от благокругла лука облаков, на намерение полетят./ И от каменометныя ярости исполнь падут грады,/ вознегодует на них вода морская, реки же потопят я нагло./ Сопротив станет им Дух Силы, и яко вихор развеет их,/ и опустошит всю землю беззаконие, и злодейство превратит престолы сильных./ Слышите убо, царие, и разумейте, навыкните, судии концев земли./ Внушите, держащии множества, и гордящиися о народех языков,/ яко дана есть от Господа держава вам, и сила от Вышняго.
Премудрости Соломоновы чтение (глава 4):
Праведник, аще постигнет скончатися, в покои будет./ Старость бо честна не многолетна, ниже в числе лет исчитается./ Седина же есть мудрость человеком, и возраст старости, житие нескверное./ Благоугоден Богови быв, возлюблен бысть, и живый посреде грешник преставлен бысть./ Восхищен бысть, да не злоба изменит разума его, или лесть прельстит душу его./ Рачение бо злобы помрачает добрая, и парение похоти пременяет ум незлобив./ Скончався вмале, исполни лета долга. Угодна бо бе Господеви душа его, сего ради потщася от среды лукавствия./ Людие же видевше и не разумевше, ниже положше в помышлении таковое./ Яко благодать и милость в преподобных Его,
и посещение во избранных Его.
На стиховне стихиры, глас 2:
Егда умалися истина в земли нашей/ и множество неверных восташа на Церковь Христову,/ в безумии своем глаголющих:/ что нам Господь есть?/ Тогда ты, преподобне отче (имя­рек),/ безбожныя твоим исповеданием посрамил еси/ и память их погибе с шумом.
Стих: Исповемся Тебе в правости сердца,/ внегда научити ми ся судьбам правды Твоея.
Егда прииде Господь испытати люди Своя,/ блаженна тя раба и бдяща обрете,/ смирением и добродетельми украшена,/ преподобноисповедниче (имярек) всечестне./ Темже многими тя даровании обогати/ и яви нам молитвенника тепла.
Стих: Пойте Господеви, преподобнии Его,/ и исповедайте па­мять святыни Его.
Егда обыдоша тя гонящии неправедно,/ преподобноисповедниче отче (имя­рек),/ тогда поминал еси слово Господне:/ несть раб болий господа своего,/ аще Мене изгнаша и вас ижденут./ Темже, блажен­ства изгнанных правды ради сподобился еси/ и молишися о спасении душ наших.
Слава, глас 6:
Приидите, вси вернии,/ достойно воспоим отца преподобнаго,/ сей бо, подвиг страдания и исповедничества совершив/ и последи благочестно пожив,/ Богу в мире душу предал еси/ и от сущих зде к вечным жилищем преставился еси,/ идеже молится о душах наших.
И ныне, Богородичен: Творец и Избавитель:
Тропарь, глас 2:
Преподобноисповедниче отче (имярек),/ во дни гонений безбожных на Церковь Русскую/ поношения, заточение, изгнание и горькия работы,/ Христа ради претерпел еси,/ и ничтоже разлучи тя от любве Божия./ Таже, благочестно в мире пожив,/ свидетельствовал еси Господа Иисуса Христа,/ Егоже моли спастися душам нашым.

На утрени
На Бог Господь: тропарь тойже.
По 1-м стихословии седален, глас 4:
Многая страдания мужественне претерпевая,/ советы безбожных разорил еси/ и, от славы постни­ческия в славу исповедническую восходя,/ сугубым венцем от Подвигоположника увенчался еси./ Темже моли о почитающих тя.
Слава, и ныне, Богородичен:
Недвижимое утверждение веры/ и упование наше во обстояниих,/ Бо­городицу песньми почтим:/ радуйся, Православия огражде­ние,/ радуйся, земли нашея покрове,/ радуйся, Невесто Неневестная.
По 2-м стихословии седален, глас 7:
Кто достойную похвалу принесет подвигом твоим, преподобне страдальче (имярек)?/ Воздержанием бо себе украсив,/ исповеданием Хри­сту угодил еси,/ обаче, неключимаго раба евангельски себе помышляя,/ даже до конца живота твоего в законе Господни со смирением поучался еси.
Слава, и ныне, Богородичен:
Стена и покров еси, Владычице,/ и пристанище небурное всем, в бедах сущым,/ и к Твоему заступлению с верою притекающым./ Темже и мы усердно вопием Ти:/ соблюди нас в Православии и единомыс­лии, Дево Пречистая.
Величание:
Ублажаем тя, преподобноисповедниче (имярек),/ и чтим святую память твою,/ наставниче монахов/ и собеседниче ангелов.
Псалом избранный:
Терпя потерпех Господа, и внят ми, и услыша молитву мою.
Постави на камени нозе мои и исправи стопы моя.
Смирях постом душу мою.
Полунощи востах исповедатися Тебе, седмерицею днем хвалих Тя.
Неправду возненавидех и омерзих, закон же Твой возлюбих.
Утрудихся воздыханием моим, измыю на всяку нощь ло­же мое, слезами моими постелю мою омочу.
Исповемся Тебе в правости сердца, внегда научити ми ся судьбам правды Твоея.
Избави мя от гонящих мя, яко укрепишася паче мене.
За словеса устен Твоих аз сохраних пути жестоки.
Искусил мя еси, и не обретеся во мне неправда.
Изведи из темницы душу мою, исповедатися имени Твоему.
Бог мой еси Ты, и исповемся Тебе всем сердцем моим.
Благо есть исповедатися Господеви, и пети имени Твоему, Вышний.
Исповемся Тебе в век, яко сотворил еси, и терплю имя Твое, яко благо пред преподобными Твоими.
По полиелеи седален, глас 1:
Яко истинный подвижник, преподобне отче (имярек),/ страдания и гонения от безбожных претерпел еси/ и Христа небоязненне исповедал еси./ По сих же, в мире благочестно пожив,/ яко самовидец новомучеников Российских, люди в вере утвердил еси./ Ныне же, во Царствии Божии наслаждаяся жизни вечныя,/ моли спастися душам нашым.
Слава, и ныне, Богородичен:
Едина крепкая Предстательница роду человеческому, Богороди­це Дево,/ непрестанно моли с новомученики и исповедники Россий­скими,/ Егоже родила еси паче естества Бога Слова,/ спасти землю нашу, в нейже имя Твое восхваляется присно.
Степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен, глас 4: Честна пред Господем смерть преподобных Его.
Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми.
Всякое дыхание: Евангелие от Луки, зачало 64.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Преподобне отче (имярек),/ ты первее, от страстей себе очистив,/ слезами частыми и воздыханьми многими/ дух кроток и незлобив стяжал еси/ и, послежде страдания многая претерпев,/ плод исповедания принесл еси./ Ныне же, предстоя Святей Троице,/ моли Ю, да помилует нас/ по велицей Своей милости.
Канон, глас 6.
Песнь 1
Ирмос: Яко по суху, пешешествовав Израиль/ по бездне стопами,/ гонителя фараона / видя потопляема,/ Богу победную песнь поим, вопияше.
Страдания и подвиги твоя, преподобне отче (имярек),/ яко тра­пезу духовную днесь предлагаеши/ сыном верным Церкве Русския.
Поты постническими и ис­поведанием Христа/ землю Русскую удобрив, исповедниче (имярек),/ к Небесным селением возшел еси.
Укрепи Господь в страданиих преподобнаго Своего (имярек),/ да колеблемыя в вере исповеданием вразумит,/ яко хотением не хотяй смерти грешных,/ но еже обратитися и живым им быти.
Богородичен: Рабское приношаю Ти моление, неразумный аз,/ и к Твоему прибегаю благоутробному милосердию:/ не отвержи мене, Пречистая.
Песнь 3
Ирмос: Несть свят,/ якоже Ты, Господи, Боже мой,/ вознесый рог верных Твоих, Блаже,/ и утвердивый нас на камени / исповедания Твоего.
Агнца Божия проповедая,/ страдания за Христа, яко агнец, кротко претерпел еси, преподобне отче (имярек),/ темже о камень исповедания твоего безбожнии преткнушася.
На камени благочестия утвердився и вечнующаго наслаждения взыскав,/ непоколебим в гонениих пребыл еси, (имярек) крепкодушне./ Сего ради причастники Царствия Небеснаго и нас сотвори, поющих тя.
Во исповедание веры, яко в броню крепкую, облеклся еси, (имярек),/ и, воин Христов непобедимый явлься,/ словом Божиим, яко мечем обоюдоострым, враги посрамил еси.
Богородичен: Дадеся нам милость Тобою, Богородице,/ Царь бо и Владыка мира из Тебе воплощься,/ страсти нас ради претерпе и спасение дарова.
Седален, глас 4:
Ненавидящыя Господа посрамил еси,/ иже хотяху тя, преподобноисповедниче (имярек), Христа отлучити и смерти предати./ Ты же, к Богу ум твой вперив,/ яко птица, сети ловящих избавился еси/ и в кровы Небесныя возлетел еси,/ идеже, в лице новомучеников и исповедников Российских пребывая,/ молишися о спасении душ наших.
Слава, и ныне, Богородичен:
О, Всепетая Богородице Владычице,/ преподобных похвало, исповедников венче,/ Ангелы славимая и человеки воспе­ваемая,/ и всего мира дивная Помощнице,/ избави Церковь Рус­скую всякаго обстояния, Едина Благословенная.
Песнь 4
Ирмос: Христос моя Сила,/ Бог и Господь,/ честная церковь/ боголепно поет, взывающи:/ от смысла чиста о Господе празднующи.
Узы и страдания Христа ради претерпел еси, святе (имярек),/ слово бо крестное бысть тебе крепость и си­ла./ Темже, мучительства страстей избегнув,/ любве Божия достигл еси.
Шуия части моли избавити нас, чтущих тя, (имярек),/ яко добре за Единаго Праведнаго пострадал еси,/ Иже венцем славы украси тя и части святых сподоби.
Терпением вооружився,/ потекл еси на предлежащий ти подвиг, преподобноисповедниче (имярек)./ Егда же безбожнии восташа, прещений их не убоялся еси/ и непоколебимь пребыл еси.
Богородичен: Древа вкушение мертва мя содела,/ жизни же Дре­во из Тебе явльшееся, Пречистая, воскреси мя/ и райския сладости на­следника сотвори.
Песнь 5
Ирмос: Божиим светом Твоим, Блаже,/ утреннюющих Ти душы любовию озари, молюся,/ Тя ведети, Слове Божий,/ истиннаго Бога,/ от мрака греховнаго взывающа.
Яко сын дне, во свете заповедей Христовых ходил еси, отче (имярек),/ и душу твою подвигом исповедания освятил еси,/ ныне же почести по достоянию от земных приемлеши.
Грехи юности и неведения страданием твоим, святе (имярек), яко плевелы, исторгл еси,/ в юг же сея слезами божественными,/ вечныя жизни класы радостию ныне пожинаеши.
Увяде в страданиих доброта телесе твоего, преподобне,/ обаче светлость ду­шевная благодатию Святаго Духа возсия./ Моли прилежно о почитающих тя.
Богородичен: Правду и Избавление, Христа, нам рождши, Пречистая Дево,/ естество праотца от клятвы свободила еси.
Песнь 6
Ирмос: Житейское море,/ воздвизаемое зря,/ напастей бурею,/ к тихому пристанищу Твоему притек, вопию Ти:/ возведи от тли живот мой,/ Многомилостиве.
Промыслом Божиим направляемь,/ на воде покойне воздержания и послушания вос­питался еси, преподобне отче (имярек),/ темже бурю безбожия во Отечест­ве нашем/ неврежденно преплыл еси.
Исполнися на тебе глагол Христов:/ аще Мене изгнаша и вас ижденут,/ темже, уготовав душу твою во искушение,/ многая страдания, поношения и скорби претерпел еси.
Поругания многая и раны не разлучиша тя от любве Божия, (имярек) досточудне,/ помози и нам в любви пребывати/ и едиными усты и сердцем Бога славити.
Богородичен: Родила еси, Пречистая Дево, за благость Соединившагося с человеком,/ на Негоже не смеют чини ангельстии взирати./ Того моли прилежно спасти рабы Твоя.
Кондак, глас 2:
Яко звезда новая Церкве Русския явился еси,/ терпеливодушне (имярек) преподобноисповедниче,/ Христа Бога прославляя/ и в нощи безбожия путь верным указуя./ Темже молим тя:/ моли нам, срод­ником твоим,/ в вере Православней утвердитися/ и спастися душам нашым.
Икос:
Подвиги монашеския первее прием, отче (имярек),/ таже исповеда­нием славным узы страстныя в конец расторгл еси,/ и, яко птица, избавлься от се­ти ловящих,/ высоты духовныя достигл еси и многим путь спасения показал еси./ Ныне моли спастися душам нашым.
Песнь 7
Ирмос: Росодательну убо пещь/ содела Ангел/ преподобным отроком,/ халдеи же опаляющее/ веление Божие/ мучителя увеща вопити:/ благословен еси, Боже, отец наших.
Вси новомученицы и исповедницы Российстии прославляют Тя, Господи,/ с нимиже и преподобноисповедник славный (имярек) Тебе предстоит/ и молится за землю нашу.
Утеши тя Господь в день печали/ и от страданий жизни многотрудныя к Царствию Небесному возведе./ Сего ради ныне в радости прославляеши Бога отец наших.
Мужеством и крепостию душу твою украсив,/ верность Христу в житии твоем сохранил еси/ и, многия скорби претерпев, вечнаго покоя достигл еси,/ идеже прославляеши Бога отец наших.
Богородичен: Бога плотию родила еси, Всенепорочная, Единаго от Троицы,/ Емуже вси поем:/ Боже, бла­гословен еси.
Песнь 8
Ирмос: Из пламене преподобным росу источил еси/ и праведнаго жертву водою попалил еси,/ вся бо твориши, Христе, токмо еже хотети./ Тя превозносим во вся веки.
Егоже отроцы в пещи исповедаша,/ Того и ты в пламени страданий пред мучители прослави, усердно взывая:/ да благословит земля Русская Господа/ и превозносит во вся веки.
Внегда скорбети ти, услыша Господь твоя болезни/ и десною Сво­ею рукою покры,/ еже не опалитися ти огнем искушений/ и верну до конца пребыти, взывая:/ Господа пойте и превозносите Его во вся веки.
Отца, Сына, и Духа Святаго, Троицу Единосущную и Нераздельную,/ житием твоим исповедал еси, святе (имярек),/ помози и нам подвигом добрым подвизатися,/ течение жизни совершити и веру непорочну сохранити.
Богородичен: Егда приидеши во славе судити всяческим,/ десным мя овцам сопричти, Владыко, грешнаго,/ Матере Твоея мольбами,/ да Тя славлю во веки.
Песнь 9
Ирмос: Бога/ человеком невозможно видети,/ на Негоже не смеют чини ангельстии взирати,/ Тобою же, Всечистая, явися человеком/ Слово воплощенно,/ Егоже величающе,/ с Небесными вои Тя ублажаем.
Славу во испытаниих единому Богу воздал еси,/ преподобноисповедниче Христов приснопамятне,/ сего ради и Той тя в лице новомучеников и исповедников Российских прослави.
Нищетою воль­ною и страданием за Христа очистився,/ сосуд благопотребен явился еси, преподобне отче (имярек) блаженне./ Темже за землю Русскую не престай молитися, приснопамятне.
Мира суетнаго удалився,/ горе сердце имел еси, отче (имярек),/ сего ради помощь подаде ти Христос/ и терпением обогати./ Емуже ныне в радости со всеми святыми предстоиши.
Богородичен: Воистинну превышши всея твари Ты еси, Вла­дычице,/ Бога бо, Творца всех, родила еси плотию./ Темже Тя Предстательницу имамы/ и Тобою спасение улучити надеемся.
Светилен:
Светодавец Христос Бог наш, исходы утра и вечера украсивый,/ Света Невечерняго тя, преподобноисповедниче (имярек), сподоби./ Темже, во светлостех святых пребывая,/ и нас светом незаходимым просвети,/ да, в радости ликующе, прославим Свет нам Показавшаго.
Слава, и ныне, Богородичен:
Дивно и неизреченно Рождество Твое, Богородице,/ Имже спасла еси род человеческий,/ темже молим Тя:/ светом незаходимым нас просвети,/ да, в радости ликующе, прославим Свет нам Показавшаго.
На хвалитех стихиры, глас 4:
Божественным желанием распалаяся,/ мира суетнаго отреклся еси/ и, Божиим Промыслом водимь,/ пред мучители предстал еси/ и Христа небоязненно исповедал еси./ Егоже ныне моли, преподобноисповедниче (имярек),/ спастися душам нашым.
Исповеданием веры истинныя/ душу твою украсил еси,/ страданием и подвиги добрыми/ правило веры и образ благочестия нам явил еси./ Темже тебе ради, святе (имярек),/ Бога усердно прославляем/ и молимся, спастися душам нашым.
Христовым незлобием вооружився,/ яко добр воин подвизался еси/ и, образ верным показуя,/ за гонителей молился еси./ Сего ради ныне Престолу Божию предстоиши/ и поминаеши любовию почитающих память твою,/ преподобноисповедниче (имярек).
Слава, глас 6:
Все отложив житейское попечение,/ Небеснаго Отечества возжелел еси,/ сего ради, угож­дая Господеви,/ в преподобии и правде подвизался еси,/ в годи­ну же лютую чада Церкве Русския утверждая,/ венцем исповедничества украсился еси./ И ныне молишися, пре­подобне (имярек), Христу Богу/ о спасении душ наших.
И ныне, Богородичен, глас тойже:
Богородице, Ты еси Лоза истинная,/ возрастившая нам Плод живота,/ Тебе молимся, молися, Владычице,/ со святыми апостолы,/ помиловати душы нашя.
Славословие великое и отпуст.
На Литургии
Блаженны от канона, песнь 3-я и 6-я. Прокимен, глас 7: Честна пред Господем,/ смерть преподобных Его. Стих: Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми? Апостол к Галатом, зачало 213. Аллилуиа, глас 6: Блажен муж, бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело. Стих: Сильно на земли будет семя его. Евангелие Луки, зачало 24. Причастен: В память вечную будет праведник:
Молитва
Преподобне отче (имя­рек) приснопамятне, исповедниче Христов добропобедный, Церкве Русския верный сыне! Ты, многими подвиги душу твою очистив, любовь Христову стяжал еси. Во дни же гонений на Церковь Русскую прещений безбожных не убоялся еси и тяжкая страдания претерпел еси. Таже, Промыслом Божиим сохранен, яко самовидец мучеников, правило веры и образ благочестия людем явил еси. И ныне, Престолу Божию предстоя, не остави сродник твоих, благодарною любовию подвиг твой почитающих и заступления твоего просящих. Моли Всеблагаго Господа нашего Иисуса Христа, да утвердит в Православии Отечество наше, нам же дарует покаяние истинное, любовь и братолюбие нелицемерное, да едиными усты и единем сердцем славим и воспеваем Всечестное и Великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.